Każdy z nas wykonuje w swoim życiu jakąś pracę. Najczęściej jest to praca na etacie u kogoś. Nie wszyscy mają możliwość i pomysł przede wszystkim na rozkręcenie własnego biznesu oraz zatrudnianie własnych pracowników. A szkoda, że tak jest, ponieważ w przeciwnym razie byłoby więcej krajowych firm. Wracając do pracy na etacie, to obowiązują takiego pracownika określone zasady, których musi przestrzegać. Takie są realia, z którymi każdy na pewno jest doskonale zaznajomiony.

Rozmowa zdyscyplinuje pracownika

rozmowy dyscyplinujące - przykładNatomiast co się dzieje, kiedy pracownik do tych zasad się zupełnie nie stosuje, bądź dłuższy czas je nagina? Tutaj sprawa się delikatnie komplikuje. Przeważnie komplikuje się dla pracownika, ponieważ przełożony musi wtedy zwrócić mu uwagę na pewne kwestie, jeżeli dalej takowa współpraca ma mieć miejsce między nimi. Przytoczę tutaj pewną sytuację. Chciałabym, aby zostało to potraktowane jako realna, całkiem poważna kwestia ponieważ, rozmowy dyscyplinujące – przykład, co tu wiele mówić. Przykładów takich mogę podać kilkadziesiąt. Pracodawca przed podjęciem decyzji przykładowo o zwolnieniu pracownika, może dać mu szansę w postaci takiej właśnie rozmowy. Dajmy na to pracownik cały czas spóźnia się rano do pracy. Nie jest to kwestia pięciu, dziesięciu, nawet piętnastu minut. Jest to godzina a nawet czasami dwie. Nie można tego długo tolerować. Przede wszystkim  jest to nie w porządku wobec pozostałych pracowników, którzy są punktualni. Pracodawca musi wtedy zaprosić pracownika na rozmowę dyscyplinującą go. Należy wtedy przedstawić wszystkie sytuacje, kiedy pracownik popełnił błąd i podkreślić mu, że jeżeli będzie tak dalej postępował, zostanie zwolniony. Rozmowa taka powinna odbyć się bez kłótni oraz zbędnych nerwów. Praca na etacie nie jest pracą niewolniczą i pracownik ma swoje prawa, chociażby do tego, aby traktować go z szacunkiem. Mimo wszystko tal należy zrobić, ponieważ jesteśmy ludźmi i wymagane jest od nas zachowanie na odpowiednim do stanowiska poziomie. Chociaż zabrzmiało to trochę dziwnie. Nie chcę tu kategoryzować nikogo. Chcę przedstawić jedynie przykład rozmowy pracodawcy z pracownikiem.

Każdy kto kieruje zespołem osób, którzy bezpośrednio podlegają właśnie jemu, zapewne chociaż raz spotka się z koniecznością przeprowadzenia takowej rozmowy. Jest to nieuniknione i ważne dla efektywnej współpracy całej grupy. A jeżeli w grę wchodzi spóźnianie się, to już w ogóle należy jak najszybciej wykorzenić problem. Inaczej mogą wszyscy się zacząć spóźniać. Co nie będzie dobre dla firmy. 

Kategorie: Firma