Fotografia biznesowa to świetny pomysł na prezent dla menagera lub szczęśliwego aplikanta studiów prawniczych. Kadry o tematyce biznesowej to także bardzo popularne rozwiązania w przypadku dużych firm, które chcą sprawić, aby ich witryna internetowa była w pełni profesjonalna i budziła zaufanie u potencjalnych klientów. Z takich rozwiązań bardzo często korzystają m. in. specjaliści działający w branży marketingowej czy nieruchomościach. Ten artykuł pozwoli Ci krok po kroku przygotować profesjonalną sesję fotograficzną dla Twojego klienta.

Sesja biznesowa od A do Z

sesje wizerunkowe w WarszawieZanim przejdziemy do porad praktycznych w pierwszej kolejności omów ze swoim kontrahentem kilka kwestii organizacyjnych, prosząc o określenie takich rzeczy jak: miejsce realizacji zdjęć (czy sesja będzie odbywać się w studio fotograficznym, w plenerze lub biurze),  ilość uczestników dzięki czemu łatwiej będzie Ci zaplanować dzień pracy oraz ustalić ramy czasowe, jakie przeznaczysz na zrealizowanie zlecenia. Zapytaj także o preferencje i oczekiwania względem rezultatów. Być może Twój klient posiada już własną koncepcję lub przygotował kilka inspiracji, które mogą posłużyć jako punkt wyjścia na planie zdjęciowym. Poproś także o przedstawienie branży, w jakiej działa kontrahent- dzięki temu samodzielnie będziesz mógł także wcześniej opracować kilka własnych propozycji. Kiedy już uzyskasz wszystkie niezbędne informacje pamiętaj o tym, aby omówić takie szczegóły jak stylizacja. Nie sposób wykonać profesjonalną sesję biznesową bez odpowiedniego stroju- zaproponuj, aby osoba, którą będziesz fotografować zabrała ze sobą kilka rzeczy, dzięki czemu w trakcie zdjęć będzie można je zmieniać, co pozwoli Ci urozmaicić zdjęcia. Profesjonalne sesje wizerunkowe w Warszawie to świetne rozwiązanie dla każdej dynamicznie rozwijającej się firmy. W fotografii biznesowej niezwykle istotną rolę odgrywa tło zdjęć- w przypadku sesji studyjnej możemy swobodnie dobrać tonację, kolor i rodzaj światła. Rekomendowanym rozwiązaniem dla zdjęć biznesowych jest stosowanie białego lub szarego tła, niemniej jednak możemy zmienić kolory adekwatnie do oczekiwań i klimatu witryny WWW klienta.

Wykonując zdjęcia w studio lub w biurze możemy zastosować kilka konfiguracji oświetleniowych. Pamiętajmy jednak, że w efekcie zależy nam na tym, aby wyraźnie zarysować sylwetkę modela i sprawić, aby była ona w pełni doświetlona. Unikaj cieni i punktowego ustawiania światła. Jeżeli chcesz uzyskać ciekawsze efekty- możesz zastosować bardziej kontrastowe oświetlenie, np. odbijając błysk flesza od sufitu, dzięki czemu postać na fotografii nabierze mocniejszego charakteru.