Najnowszym trendem w mediach społecznościowych jest synkretyzowanie możliwości dodawania różnego typu treści: memy, videoblogi, wpisy, zdjęcia, krótkie wiadomości tekstowe. Każdy z wielkich potrali mediów społecznościowych zaczynał wychodząc od jakiejś jednej specjalności. W jednym mieliśmy możliwość dodawania zdjęć i opisywania ich, w drugim mieliśmy możliwość wysyłania krótkich wiadomości tekstowych. Jeszcze inne media społecznościowe są skupione jedynie na możliwości umieszczania filmów.

Jakie social media wybrać?

social media agencjaOstatnimi czasy, coraz popularniejsze są próby połączenia niektórych form przekazu. Dla właściciela formy przekazu może to się wydawać atrakcyjne. Po co korzystać z kilku mediów społecznościowych? W jednym portalu będę mógł zamieszczać długie filmy, pisać posty, dodawać zdjęcia, a także krótkie wiadomości. Rynek kształtują jednak w ostateczny sposób konsumenci. Wyzwaniem jest skłonić konsumenta do korzystania z jednego medium, w przypadku, kiedy wiemy doskonale jaką potężną bronią marketingową jest siła przyzwyczajenia. Współczesna praca agencji zajmującej się promocją swoich klientów w social mediach jest zatem wciąż pracą na wielu frontach, na kilku portalach społecznościowych jednocześnie. Oczywiście, nie jest tak, że za każdym razem do skutecznej kampanii wizerunkowej bądź marketingowej potrzebny jest udział wszystkich mediów, jest to prędzej kwestia pożądanego zasięgu danej kampanii social media Agencja poprzedza działanie w social mediach analizami potrzeb, analizami potencjału branży, danej firmy oraz samego klienta. Fakt, istnieją firmy, które stać na wynajęcie aktorów prowadzących videoblog, będących twarzą firmy w niektórych mediach społecznościowych. Przedsiębiorca, organizacja lub instytucja z ograniczonym budżetem będzie próbować zrobić wszystko własnymi siłami. Nie zawsze jednak starczy czasu, albo talentu. W takim razie kampania w wybranych social mediach może nie mieć sensu i będziemy mogli skupić się na ledwie jednym bądź dwóch najpopularniejszych i najbardziej nam odpowiadającym miejscach promowania naszego wizerunku.

Kampania z dziedziny social media przyda nam się za każdym razem, kiedy startujemy z naszą działalności, szukamy pomysłu na wyjście ze stagnacji, staramy się o nową grupę docelową dla naszych produktów lub usług. Oczywiście, nie każdy może mieć wrodzone predyspozycje do samodzielnego prowadzenia tego typu kampanii. Fakt, można je nabyć lub wykształcić w stosunkowo krótkim okresie czasu. Agencje social media są dla tych, którzy cenią sobie szybkość, sprawność i skuteczność działania.